Dolors Bassa es reuneix amb representants de la ILP de la renda garantida

La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, es va reunir dimecres passat amb representants del grup promotor de la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) de la renda garantida de ciutadania que es va presentar a finals de l’any passat i que en les properes setmanes es tramitarà la proposta de llei a través de la la ponència parlamentària.

Aquesta trobada s’emmarcava dins de la roda de reunions que la consellera està mantenint amb diferents entitats per intercanviar opinions i consensuar les característiques principals de la futura renda garantida de ciutadania, una de les prioritats del departament.

Durant la reunió, la consellera va traslladar als promotors el compromís de Departament de Treball, Afers Socials i Famílies “de consensuar un model satisfactori i que signifiqui un salt endavant qualitatiu”.Bassa va apel·lar al pragmatisme dels promotors de la ILP i de totes les entitats implicades en el desenvolupament de la proposta perquè “els recursos de què disposem són els que són i probablement, d’entrada, no podrem satisfer al 100% les expectatives”. Malgrat aquests condicionants, Bassa va destacar que l’objectiu prioritari del govern és “garantir uns mínims vitals dignes per a totes les persones en situació de pobresa”.

Per això, va dir la consellera, la prioritat és convertir la Renda Mínima d’Inserció en un dret subjectiu i millorar-ne l’accés. Aquest és un dels punts més importants del pla de xoc, del qual s’hi destinaran 70 milions d’euros més dels que s’hi aporten actualment.

Video Campaña

También podéis seguirnos en:

Textos Legales

Proyecto Ley