Activistes de la "Marea de marees" i moviments socials de Catalunya han presentat en roda de premsa, a les 12:15 hores d'avui 8 de març, davant de l'entrada principal del Parlament, el document de peticions registrat al Parlament per a la seva consideració i debat en el Ple d'emergència social previst per als dies 9 i 10 de març.

Davant diversos mitjans de comunicació, TV3, TV1, EFE, etc., i amb la presència de representants dels grups parlamentaris de "Catalunya si que és pot" i de la CUP, les persones representants de l'Aliança de la pobresa energètica, Coordinadora d'assemblees de treballadors/es en atur de Catalunya, Marea Blanca, Marea pensionista i la PAH de Barcelona han exigit l'aprovació sense retallades de la proposta de llei de la Renda Garantida de Ciutadania, el compliment ple de la llei d'emergència habitacional i pobresa energètica aprovada al juliol de 2015, el repartiment de treball i de la riquesa mitjançant la reducció de la jornada laboral a 35 hores setmanals sense disminuir el salari, la prohibició de les hores extres il · legals i no pagades, la gratuïtat del transport públic per a les persones i famílies sense feina i baixos ingressos, la cobertura per la Generalitat del copagament als medicaments imposat pel govern de l'estat, també han exigit diverses mesures en defensa de la salut de les personen i han denunciat les pràctiques injustes de l'ICAM que condueixen a l'exclusió social i atempten a la salut de la gent.

La Marea de marees ha anunciat la realització de gestions per implementar les seves reivindicacions en l'acció parlamentària, via pressupostos, propostes i desenvolupament de lleis, etc., des de la mobilització social unitària.

Finalment han convidat a participar en el tercer aniversari de la Marea pensionista el dijous 10 de març, a les 10:30 hores en Cotxeres de Sants, ia la II Assemblea de Catalunya de la Marea Blanca que tindrà lloc el 12 de març a l'Hospital de Mataró en defensa de la sanitat pública.

Marea de marees i moviments socials de Catalunya