COMUNICAT: L'AJUNTAMENT DE BARCELONA ACORDA AJUDES PER A COMPENSAR L'ABONAMENT DE L'IBI A LES FAMÍLIES AMB ESCASSOS RECURSOS ECONÒMICS

L’Ajuntament de Barcelona compensa l'abonament de l'IBI de les famílies amb baixos ingressos

La Renda Garantida Ciutadania en un moment decisiu

El BBVA proposa retallar les prestacions d'atur

Una representació de l'Assemblea de treballadors/es en atur de Barcelona es va reunir el 6 de maig amb el director de pressupostos i política fiscal Sr. Carlos Vivas i el responsable de l'ordenança fiscal Sr. Toni Mora de l'ajuntament de Barcelona per tractar dels resultats de la petició presentada per l'Assemblea a la Sr. Alcaldessa Ada Colau el 12 de novembre de 2015 per "exposar-li les dificultats de moltes persones sense ocupació i ingressos, o baixos ingressos, per pagar alguns impostos que gestiona l' ajuntament, particularment de l'IBI ", així com de les gestions realitzades a la reunió del passat 15 de desembre amb el Sr. Jordi Ayala Roqueta gerent de presidència i economia de l'ajuntament de Barcelona i el Sr. Toni Mora.

A la reunió se'ns ha comunicat la decisió de l'ajuntament de Barcelona d'aplicar noves ajudes fiscals el 2016 per compensar les famílies amb escassos recursos econòmics de l'abonament de l'IBI.

Les persones o famílies beneficiàries amb ingressos inferiors al salari mínim interprofessional (14 pagues) rebrien una ajuda econòmica per una quantia del 50% de l'IBI i amb un límit de 175 euros. Aquesta ajuda tindria efecte retroactiu d'1 de gener del 2016.

S'estima en 20.000 les famílies beneficiàries i en 3,5 milions d'euros l'import total de l'ajuda a aquest col·lectiu.

També se'ns ha informat d'altres ajuts de l'ajuntament a altres col·lectius la suma global ascendeix a 8.100.000 euros en aquest any. La recent aprovació dels pressupostos municipals permet iniciar la implementació d'aquests ajuts.

La representació de l'Assemblea de treballadors/es en atur de Barcelona ha sol·licitat que es considerin diversos paràmetres per assegurar la progressivitat d'aquest ajut a les famílies vulnerables i que les persones beneficiàries no estiguin obligades a disposar de compte bancari (amb la despesa de comissió que suposa) per percebre la quantia. També que es garanteixi la informació sobre aquests ajuts a la ciutadania en la qual l'Assemblea està disposada a col·laborar en la mesura de les seves possibilitats.

Així mateix hem expressat que, reconeixent el pas donat per l'Ajuntament de Barcelona, ​​continuarem reivindicant que l'ajuntament compensi el 100% de l'IBI a les famílies vulnerables mentre no hi hagi un canvi legislatiu que permeti exonerar de tal impost.

Els responsables de l'ajuntament de Barcelona ens han contestat que estudiaran les nostres propostes i que la voluntat de l'actual govern municipal és millorar progressivament l'atenció social, també en relació a aquesta qüestió. Així mateix efectuaran la campanya informativa perquè la ciutadania de Barcelona conegui els nous ajuts, i facilitarà els protocols als serveis socials de l'ajuntament per a la gestió d'aquests ajuts.

La Renda Garantida Ciutadania en un moment decisiu

Després de superar múltiples obstacles, i dues convocatòries electorals que han endarrerit la tramitació per via d'urgència d'aquesta proposta de llei fonamental, la Renda Garantida de Ciutadania es troba en fase de ponència al Parlament, pas previ a la seva debat i aprovació en el Ple .

En cas d'obtenir la seva aprovació, aquesta llei garanteix una renda de 664 euros al mes a totes les persones i famílies sense ingressos, o el suplement en cas de ser inferiors a aquesta quantitat.

Aquesta Iniciativa Legislativa Popular que va recollir més de 121.000 signatures i va obtenir el suport dels ajuntaments permetria superar la pobresa i defensar la dignitat de totes les persones a Catalunya.

Fem una crida a les persones sense ocupació, moviment i entitats solidàries a exigir la seva aprovació, i estar alerta per organitzar accions de pressió en el cas que les forces del govern bloquegin o intentin retallar la proposta de llei.

Alerta la Banca ataca de nou !: El BBVA proposa retallar les prestacions d'atur

La banca espanyola, el poder econòmic a l'ombra, a través d'un dels seus bancs més importants, el BBVA, ha llançat una ofensiva contra els drets de la classe treballadora i particularment contra els drets de les persones sense ocupació.

En un recent informe el servei d'estudis del BBVA proposa una nova reforma laboral al nou govern que es formi després de les pròximes eleccions del 26-J. En aquesta "volta de rosca" es reclama abaixar les cotitzacions socials als empresaris en 2,3 punts la qual cosa disminueix la sostenibilitat de les pensions i obre el camí a la seva retallada.

També advoca per la "flexibilitat salarial per crear ocupació" reduint els salaris en un altre 7% i empitjorar el sistema d'indemnització per acomiadament. Evidentment l'objectiu és augmentar la riquesa dels empresaris a costa d'una classe treballadora cada vegada més empobrida, i la seva conseqüència serà la destrucció de més ocupació en disminuir la demanda i el consum bàsic de la gent, i en facilitar els acomiadaments.

Però l'ofensiva antisocial de la Banca no es queda aquí. Proposen retallar les prestacions d'atur, ja de per si disminuïdes per la precarietat i els baixos salaris, reduint el límit màxim de dos anys de la prestació d'atur a 1,5 anys, i planteja agilitzar les sancions en cas que l'aturat rebutgi la primera «oferta adequada» que li remetin els serveis d'ocupació (amb un menor cobrament de la prestació) i proposa ampliar la distància geogràfica en la recerca de feina, perquè un aturat accepti un lloc en una altra localitat.

Davant aquest conjunt d'agressions la classe treballadora ha d'estar alerta i mobilitzar-preventivament contra la banca lladre i anti social. 'Boicot a l'BBVA!

Barcelona maig 2016

COORDINADORA ASSEMBLEES DE TREBALLADORS/ES EN ATUR DE CATALUNYA